ورود | ثبت نام | جستجو
0
0
مشاهده این ویدئو

رزرو کردن بلیط

گردش و سفر (1396/12/07)

برای دسترسی به تمام محتواهای آموزشی و امکانات برنامه باید اکانت خود را شارژ نمایید.

خرید اشتراک

برای مشاهده محتوای کامل این بخش به اپلیکیشن مانامو مراجعه نمایید

فارسی انگلیسی
عنوان:رزرو پرواز

متن مکالمه:

گوینده: دوباره سلام. خب، این خیلی هیجان انگیزه! پالِ رئیس داره آنا و تام رو میفرسته به یک سفر کاری به فرانسه.

اون از اونها میخواد که معامله رو با یک شرکتی که مایل به خریدن لیموهای امپراتوری اونها هستش جوش بدن.

ولی آیا تام چیزی بیش از تجارت تو سرش داره؟

تام: واقعا؟ چی... من و آنا... به فرانسه؟

پال: بله فقط مطمئن شو که قرارداد امضاء بشه. ما به این تجارت نیاز داریم.

تام: آره، آره، البته. ما شب هم میمونیم؟

پال: پول برای این کار نیست - فقط برید اونجا و مستقیم برگردید.

اوه و میتونی از اون بیسکوئیت های خوب فرانسوی بیارید که فروشگاه بدون مالیات داره؟

تام: البته. خب، آنا ما برای تعطیلات باهم هستیم مگه نه؟!

آنا: نه! ولی من باید پرواز هارو آنلاین رزرو کنم، میشه بهم کمک کنی لطفا؟

تام: کار من نیست. مطمئن هستم دنیس کمکت میکنه. من باید برم و لوازمم رو برای این سفر جمع کنم.

دنیس: بله ماج... تو کمد هستش... پاکت ها ظاهرا... تام و آنا... اون اینجاست... باید برم مارج... خداحافظ. سلام آنا، همه چیز خوبه؟

آنا: یه جورایی. باید با تام برم فرانسه.

دنیس: بله، میدونم. فکر میکردم خوشحال شی با تام بری، بعد از این مدت که تو کمد لوازم بودی باهاش!

آنا: من فقط داشتم دنبال پاکت نامه میگشتم. حالا هرچی، من نگران رزرو آنلاین پرواز هستم. معمولا پرواز هارو از آژانس مسافرتی میگیرم.

دنیس: الان قوانین شرکت شده دیگه، ما باید همه کار هارو آنلاین انجام بدیم - حتی خریدن خوراکی - ولی به پال نگو.

آنا: اوه درسته. خب از کجا باید شروع کنم؟

دنیس: یه صندلی بیار آنا، بعدش باهم انجام میدیم. درسته بیا با وب سایت British Airlines شروع کنیم.

ایناها. لندن به مارسِی. روز خروج کی هستش؟

آنا: فردا میریم، فردا برمیگردیم.

دنیس: کلاس بیزینس یا کلاس اقتصادی؟ فکر کنم اقتصادی بخوایم.

آنا: فکر کنم ارزونتر باشه. یعنی چی؟ تغییر پذیر یا ثابت؟

دنیس: بلیت تغییر پذیر به این معنی که میتونی پروازت رو عوض کنی ولی ثابت یعنی نمیتونی - و ارزونتره، ما اونو انتخاب میکنیم.

من برای پرواز ساعت 8 رزرو کردم از Heathrow و پرواز از اینجا برای ساعت 6 عصر.

فقط من باید اسم کاملتون رو بنویسم و صندلیتون رو انتخاب کنم. کنار پنجره یا تو راهرو؟

آنا: من چی کار میکنم؟

دنیس: نه آنا. صندلی کنار راهرو باشه یا کنار پنجره؟

آنا: اوه، یه صندلی کنار راهرو لطفا دنیس.

دنیس: خوبه. شماره پرواز همیشگیت چیه؟

آنا: من از اونا ندارم.

دنیس: چی هست؟ شماره پروازه همیشگی؟ من یه کارت وضعیت طلایی دارم، میتونی شمارم رو بزنی اونجا؟

دنیس: وضعیت طلایی! از کجا گرفتی؟

تام: اوه، من خیلی زیاد برای تجارت پرواز کردم. من کلی قرارداد تا سرتاسر دنیا بستم.

گوینده: منظورش اینه تو کلی خوش گذرونی بوده - سفرهای مجانی که هزینشو شرکت داده - و تمام چیزی که با خودش میاره برنزه کردن هستش.

دنیس: هووم، واقعا. درسته من الان باید پرداخت رو انجام بدم... البته از حساب شرکت.

تام: ایول. حالا، نظرت راجع به عینک آفتابیم چیه؟

آنا: دوست داشتنی تام. دنیس برات یه صندلی کنار پنجره گرفته باشه؟

تام: نه! ببخشید من نمیتونم کنار پنجره بشینم... من...

دنیس: بله تام؟

تام: خب، منظورم اینه، ادب حکم میکنه که خانم ها کنار پنجره بشینن.

دنیس: واقعا؟!

گوینده: تام چجوریاس؟! خوشبختانه اون خودش رو به عنوان یه شریک کاری برای آنا اثبات میکنه در سفر به فرانسه.

اینجا برخی از سوال هایی هستش که در موقع گرفتن بلیط ممکنه بپرسید...

تاریخ خروج و بازگشت چیست؟

آیا پرواز اقتصادی میخواهید یا تجاری؟

آیا بلیط تغییر پذیر میخواهید یا ثابت؟

کناره پنجره دوست دارید یا در راهرو؟

آیا یک شماره پرواز مکرر دارید؟

دنیس: بفرمایید شما دو تا، بلیط های آنلاینتون. پاسپورت هاتون رو فراموش نکنید.

تام: ممنون دنیس. هی آنا، من خیلی کیف کردم که تو این سفر با هم هستیم. خیلی خوبه که یه مدتی رو با تو بگذرونم.

آنا: بله و یه کاری انجام بدیم و واقعا به پال نشون بدیم که بهترین کارمندش هستیم.

تام: اوه آره، البته... من فقط برام جالب بود...

آنا: خب؟

تام: راه داره من بتونم کنار راهرو بشینم؟
Title:Booking a flight

Conversation text:

Narrator: Hello again. Well, this is very exciting! Paul, the boss, is sending Anna and Tom on a business trip to France.

He wants them to clinch the deal with a company interested in buying their Imperial Lemons.

But has Tom got more than business on his mind?

Tom : Really? What… me and Anna… to France?

Paul : Yes but make sure you get that contract signed. We need the business.

Tom : Yeah, yeah, of course. Are we staying overnight?

Paul : There's no money for that – just get there and come straight back.

Oh and could you bring back those nice French biscuits that have in the duty-free shop?

Tom : Sure. So, Anna, we're off on holiday together are we?!

Anna : No! But I've got to book the flights online, can you help me please?

Tom : It's not my thing. I'm sure Denise will help. I need to go and pack for this trip.

Denise : Yes Marge… in the cupboard… envelopes apparently… Tom and Anna… oh here she is… got to go Marge… bye. Hello Anna, everything OK?

Anna : Sort of. I've got to go to France with Tom.

Denise : Yes, I know. I thought you'd be pleased to go with Tom, after your time in the stationery cupboard with him!

Anna : I was just finding an envelope Denise. Anyway, I'm worried about booking the flights online. I usually book flights at a travel agent's.

Denise : It's company policy now, we have to do everything online – even my food shopping – but don’t tell Paul.

Anna : Oh right. So where shall I begin?

Denise : Pull up a chair Anna and we'll log on. Right let's start with the British Airlines website.

There. London to Marseille. What is the outbound date?

Anna : Going out tomorrow, back tomorrow.

Denise : Business class or Economy class? I think we'll say Economy.

Anna : That's cheaper I guess. What's this mean? Flexible or fixed?

Denise : A flexible ticket means you can change your flight but a fixed one means you can't – and that's cheaper so we'll choose that one.

I'll book you on the 8am flight from Heathrow and flying home at 6pm.

I just need to type in your full names now and select your seats. Window or aisle?

Anna : I'll what?

Denise : No Anna. A seat by the aisle or by the window?

Anna : Oh, an aisle seat please, Denise.

Denise : Good. What's your frequent flyer number?

Anna : Oh I don't have one of those.

Tom : What's that? Frequent flyer number? Here I've got a gold status card, can you stick my number in?

Denise : Gold status! Where did you get that?

Tom : Oh, I've flown loads of times for business. I've done deals all around the world.

Narrator : He means he's been on lots of jollies – free trips paid for by the company – and all he's come home with is a sun tan!

Denise : Hmm, really. Right I just need to pay now… using the company account of course.

Tom : Cool. Now, what do you think of my sunglasses?

Anna : Lovely Tom. Denise has booked you a window seat OK?

Tom : No! Sorry I can't sit by the window… I’m… errr…

Denise : Yes Tom?

Tom : Well, I mean, it's only polite that the lady sits by the window.

Denise : Really?!

Narrator : What's Tom like?! Hopefully he'll prove a useful business partner for Anna on the trip to France.

Here's a reminder of some of the questions you may be asked when booking a flight…

What's the outbound and return date?

Do you want to fly business or economy?

Do you want a fixed or flexible ticket?

Would you like a window or aisle seat?

Have you got a frequent flyer number?

Denise : There you go you two, your e-ticket. Now don't forget your passports.

Tom : Thanks Denise. Hey Anna, I'm so pleased that we're on this trip together. It'll be nice to spend some time with you.

Anna : Yes and to do some business and really show Paul we are his best employees.

Tom : Oh yeah, of course… I just wondered…

Anna : Yes?

Tom : Is there any chance I could sit in the aisle seat?
نظرات کاربران

برای ثبت نظر به اپلیکیشن مانامو مراجعه نمایید.

پست های مشابه

logo-samandehi

info@manamo.ir

© Copyright 2016-2019 Hamrah Samaneh. All Rights Reserved.